4 grudnia 2016 odbył się I Rajd Rodzinny Nordic Walking „Po śladach św. Mikołaja” w Kołaczycach.

Organizatorem Rajdu była Chorągiew Podkarpacka Związek Harcerstwa Polskiego wraz z Komendą Hufca ZHP w Jaśle oraz 307 Kołaczycka Grunwaldzka Drużyna Harcerska „Wilki” im. Andrzeja Małkowskiego pod komendą -phm. Roberta Nowińskiego.

Na starcie pojawiło się ponad 30 uczestników - sympatyków marszu z kijkami. Krótka rozgrzewka na płycie Rynku, pod okiem Pani Instruktor Nordic Walking Ewy Maziarz, poprzedziła wymarsz Trasą Zieloną nr 1 - jest to pętla o długości 6,3 km.

Nad bezpieczeństwem uczestników rajdu czuwali instruktorzy naszego Hufca w osobach: dh. Klaudia Pawlik, dh Waldemar Marek, dh. Łukasz Kotulak, dh. Jacek Smolik, dh Wojtek Zajdel i dh Jarzy Kosiba. Zabezpieczenie medyczne zapewniła zaprzyjaźniona jednostka OSP Kołaczyce w osobach dh. Marcina Makary i dh. Sebastiana Rączki.

Przy wspaniałej pogodzie trasa rozpoczęła się podejściem od obelisku przy Alei Jana Pawła II w kierunku drogi na Chrzanową, skąd podziwiać można było piękną panoramę Kołaczyc i widoki na okolicę otwarte aż po horyzont. Po nieco ponad godzinnym marszu uczestnicy dotarli do Domu Kultury w Kołaczycach, gdzie ugoszczeni zostali przez harcerzy gorącym żurkiem z jajkiem, kawą i herbatą. Ostatnim punktem Rajdu Rodzinnego było uroczyste nagrodzenie wszystkich uczestników medalem, dyplomem i drobnymi upominkami niezbędnymi do uprawiania pieszych wędrówek Nordic Walking. Gratulacje i nagrody wręczyła w imieniu Pani Burmistrz, Sekretarz Gminy Pani Marta Baran oraz phm. Jerzy Kosiba - Komendant Hufca ZHP Jasło.

Składamy serdeczne podziękowania dla wszystkich osób które przyczyniły się do przeprowadzenia tego przedsięwzięcia.

OPIS TRASY

TRASA ZIELONA I Rajdu Rodzinnego to ciekawa, najłatwiejsza, poprowadzona w formie 6,3-kilometrowej pętli trasa, wytyczona w Kołaczycach . Po wykonaniu rozgrzewki, której propozycja zamieszczona jest na tablicy z opisem tras, ruszamy ze skweru przy Obelisku przy Alei Jana Pawła II. Po dojściu do ul. Władysława Jagiełły skręcamy w lewo i chodnikiem maszerujemy w kierunku wschodnim. Mijając siedzibę Nadleśnictwa Kołaczyce łączymy się z czarną trasą i za moment, za znakami szlaku skręcamy w lewo. Początkowo asfaltową nawierzchnią, a następnie gruntową drogą pniemy się w górę. Na odcinku 3-kilometrów różnica wysokości wynosi blisko 120-metrów. Pomiędzy zabudowaniami dochodzimy do Alei Jana Pawła II i skręcamy w lewo. W tym miejscu szlak zielony łączy się ze szlakami czerwonym i czarnym, które przychodzą z prawej strony. Asfaltowym dywanikiem maszerujemy pomiędzy zabudowaniami a ścianą lasu. Mijamy ostatnie zabudowania. Droga łukiem zakręca na południe i rozpoczynamy zejście do Kołaczyc. Przed nami wspaniała panorama na Beskid Niski, zza którego przy dobrej widoczności wyrastają ośnieżone szczyty Tatr. Pokonując ostatnie 2,5-kilometra trasy tracimy 150-metrów wysokości i dochodząc na skwer przy Obelisku spinamy pętlę zielonego szlaku.

W imieniu Zespołu ds. Promocji Hufca
phm. Robert Nowiński

Cytat dnia

Pamiętajcie, że nie w tem jest wart człowiek, co przemyślał i przeżył, ale co zrobił dobrego na świecie.

<A. Małkowski>

Instytucje wspierające

Hufiec Jasło realizuje zadanie publiczne wspierane przez Urząd Miasta w Jaśle pod nazwą: "Profilaktyka oraz przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym"